Friday, December 16, 2016

NEW ATM CARD




AL-KESAH
MAKLUMAT PALSU KAD DEBIT MAYBANK
Pastu, beberapa hari yang lepas kecoh kat media sosial kena tukar Kad Debit Maybank sebab ada ciri2x baru dan perlu tukar sebelum 31-12-2017.
Ada yang tak faham statement Maybank dan buat statement palsu kata kena tukar kad debit maybank sebelum 31 Julai 2017 dan memandai bg statement kena charge RM12 padahal free sampai 31 Disember 2016. Selepas tarikh tersebut baru dikenakan charge.
Make sure tengok dengan teliti statement yang diberikan kalau tak tahu tanya facebook official Maybank sebab dorang lebih tahu and dorang rajin reply msg customer kat fb.
Ini adalah statement fb dari Maybank
SMS tersebut adalah tidak benar. Untuk makluman anda, semua kad debit Maybank akan ditukar kepada kad debit sistem PIN bermula Mac 2016 secara berperingkat.
Anda boleh mengunjungi cawangan Maybank yg berhampiran dgn membawa kad pengenalan dan kad debit sedia ada anda utk penggantian dimana tiada caj perkhidmatan dikenakan bagi penukaran kad ATM kpd kad PIN.
***Anda boleh melakukan penukaran kad Debit anda pada bila-bila masa sebelum 31/12/2016 untuk mengelakkan sebarang isu dalam menggunakan kad debit.
Dengan penggantian kad baru akan memudahkan pengguna untuk melakukan aktitviti jual beli serta meningkatkan keselamatan.
Penggunaan tandatangan untuk transaksi pembelian akan dihentikan apabila semua Kad kepada Kad PIN. Ini adalah salah satu inisiatif yang meluas untuk meningkatkan keselamatan kad anda yang berkaitan urus niaga tanpa kebenaran, melancong dan aktiviti penipuan.
Kad ini diaktifkan dengan ciri sentuh iaitu Visa payWave, MasterCard® dan MyDebit. Anda boleh ‘wave’ atau sentuh pada pembaca kad tanpa sentuhan macam Touch N GO. PIN tidak diperlukan jika transaksi di bawah RM250, manakala transaksi di atas RM250 nombor PIN diperlukan.
Gambar di bawah adalah contoh kad baru CIMB dengan tambahan <>MyDebit dan simbol signal wifi.
Sumber:adarian.com

No comments:

Post a Comment