Wednesday, December 14, 2016

Bersalin di Hospital Serdang 13Dec 2016




Assalammualaikum selamat petang semua yang dikasihi.Alhamdulillah hari ni nak share cerita bersalin di Hospital Serdang.Alhamdulillah dengan izin Allah semuanya berjalan lancar.Mula rasa sakit pinggang pada 12hb Dec lebih kurang jam 9am.Tapi masih kuat lagi berjalan hehe..Jam 8:00pm mula ada keluar sedikit darah.Time ni dah mula suh hb standby kalau perlu terus ke Hospital.


Hb pon ada masa ni, mulalah standby beg semua dalam kereta.Jam 1:30am ajak hb pergi Hospital Serdang untuk check jika ada bukaan.Ada tips terbaca sebelum ni nak mudah bersalin petua minum milo panas yg bercampur marjerin.Rasa sedap tau..Selesai daftar masa tu ruang menunggu ada dalam 5orang pasangan sahaja.Tunggu nama dipanggil untuk sesi check bukaan oleh doc perempuan.Alahmdulillah da buka 2cm jam lebih kurang 4am.

Doc suruh tunggu untuk 2nd check bukaan.Jam 6:30am sekali lagi Doc perempuan check 4cm.Alhamdulillah ada penambahan bukaan.Oleh kerana wad penuh doc minta kami balik dahulu kerana rumah dekat sekitar Hospital.

Jam 8am pulanglah ke rumah.Dapat baring sekejap-sekejap.Jam 10am mula rase tak senang duduk.sakit sangat perut-perut ni.Hb pon gelisah dah jom pi Hospital balik.Tapi kalini hb cakap jangan masuk dulu just duduk dalam kereta dan stndby diluar pagar Hospital Serdang.Jam 11:30am saya pon ajak hb jom masuk sebab tak tahan sakit dah ni.

Jam 2pm dah sakit-sakit sangat macam nak hentak kepala kat dinding.Berbeza dengan anak yang sulung dulu tak sakit sangat.Al maklum dah 5 tahun tak mengandungkan.hehe..2:30pm bagitau hb boleh ambil beg-beg bawa ke dalam sebab dah rase dekat ni.

3:10pm memang tak tahan sangat dah , nurse pon bawa ke bilik bersalin.Hb pon dapat masuk sekali untuk sama-sama beri semangat.Yang kali ni hb dapat teman.Masa sulung tu hb tak masuk.Jam 3:25pm 13hb Dec alhamdulillah dengan izin Allah selamat sudah bersalin normal.Baby berat 2.57kg dan baby girl..:):)

The best thing tak da koyak masa bersalin kali ini.Nurse pon puji wah pandai teran dan semuanya dipermudahkan.So tak perlulah jahit,alhamdulillah.Jam 9pm barulah masuk wad.Kebanyakkan baby girl yang bersalin dalam wad kami.Ada sorang baby boy je yang lain ramai perempuan.Nurse semua baik-baik dan doc yang sangat baik.Terima kasih banyak-banyak untuk semua :)

Baby pon dah mula berak sebab cepat-cepat bagi susu badan.14hb doc bagi BCG dan satu lagi dos untuk baby.Lupa dah namanya.Hb datang waktu melawat jam 1:40pm dan ke kaunter nurse bagitau doc ibu ok tak da ada apa-apa cuma tggu doc baby bagi result.

Jam 2:00pm nurse masuk dan beritahu ok ibu dan baby tak da apa-apa masalah boleh keluar wad petang ni.Alhamdulillah semua berjalan lancar.Jam 4pm ambil resit di kaunter dan bawa ke Hasil untuk bayaran.Selesai bayaran hb ambil kerusi roda dan naik semula ke wad.Jam 4:40 selesai semuanya keluar Hospital dan balik rumah.

Begitulah pengalaman bersalin anak kedua di Hospital Serdang.Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.Nanti kita cerita pula selepas sampai ke rumah,hantar surat pengesahan ke KK dan daftar kelahiran di JPN.Nama anak pon dah siap hehe..Tunggu post nanti dari saya.

1 comment:

  1. Telegram:[@Iskandarlestariloancompany]
    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    Telegram:[@Iskandarlestariloancompany]
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete